Gevestigd in Deventer en meer uit je website halen?

 

Websites zijn belangrijker dan ooit. Bijna driekwart van de Nederlanders winkelt wel eens online en ruim 80 procent doet vooronderzoek op internet. Levensmiddelen, kleding, cadeaus, sportartikelen, meubilair en complete tuinsets: we shoppen erop los! Als ondernemer is het dus belangrijk om zichtbaar te zijn. Ben je gevestigd in Deventer en wil je meer uit je website halen? Volg deze marketingtips!

Meer uit je website halen – 3 tips

De online aanwezigheid van een onderneming heeft een grote impact op de naamsbekendheid en op de sales. Hoe haal je het maximale uit jouw product of dienst? Drie tips voor website-optimalisatie.

#1 Zorg voor goede functionaliteiten

Je website is in de meeste gevallen het eerste contactmoment tussen jou en de potentiële klant. Om die aan te zetten tot actie is het belangrijk dat de website goed functioneert. Werkt hij op elk device? Wordt alles juist weergegeven? Werken de call-to-action-knoppen? Je wilt geen klanten mislopen door een slecht werkende website!

#2 Richt je tot de juiste doelgroep

Bepaal je doelgroep voordat je aan het ontwerp en de bouw van je nieuwe website begint. Het is belangrijk dat je jezelf tot de juiste mensen richt: in tekst en beeld. Worden je klanten het liefst met ‘u’ of ‘je en jij’ aangesproken? Welke zoekwoorden gebruiken ze op Google? En hoe kun je ze nog sneller bereiken met advertising en linkbuilding? Voor een fietsenmaker in Deventer heeft het weinig nut om landelijk in te zetten op marketing, voor bedrijven in de bouw en transport juist wel. Een specialist kan je meer vertellen over online marketing in Deventer.

#3 Wees bereikbaar voor de klant

Hoewel we steeds meer zaken online regelen, staat klantvriendelijkheid nog steeds hoog in het vaandel bij Nederlandse consumenten. Het CBS doet jaarlijks onderzoek naar de online ervaringen. In 2019 had maar liefst 50 procent klachten over hun ervaring met een website. Te late leveringen staan hoog op het klachtenlijstje, op de voet gevolgd door websites en klantenservices die slecht bereikbaar zijn. Persoonlijk contact wordt hierbij het meest gewaardeerd. Via de mail, een chatfunctie op de website, WhatsApp of telefonisch. 

Share: