Online scoren doe je zo!
Online scoren als ondernemer betekent dat je – net als in elke wedstrijd – goed voorbereid moet zijn. Om te kunnen scoren moet je de juiste technieken gebruiken en vol overgave op je doel(groep) afgaan. Hoe zorg je online voor reuring in het veld? Met deze tips sta je in no time bovenaan in het Google klassement!
Online scoren met de juiste opstelling
‘Wie niet komt opdagen bij de training speelt niet mee’, is regel nummer één op het sportveld. Bij Google werkt dit ongeveer hetzelfde. Wie veel tijd en aandacht in zijn website steekt, wordt hoger ‘opgesteld’ in de zoekresultaten en kan online scoren. Deze inzet kun je o.a. aan Google tonen door voor een gebruiksvriendelijke website te zorgen, regelmatig nieuwe informatie aan de site toe te voegen en met goede SEO (zoekmachineoptimalisatie).
De wedstrijd
In de sportwereld wordt onderscheid gemaakt in niveaus: de Keukenkampioen divisie en Eredivisie bijvoorbeeld. Op Google moet je het als lokale ondernemer wél opnemen tegen grote bedrijven. Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat je op dezelfde keywords inzet als Ikea, Coolblue of Zalando. Hoe kun je dan nog online scoren? Een goede focus en de juiste trainer zijn de key! Verfijn je zoekwoorden bijvoorbeeld: niet ‘online marketing’, maar ‘online marketing Deventer’. De juiste trainer is een marketingbureau die zijn weg kent in jouw regio en vakgebied. Een specialist in online marketing Deventer, of één bij jou in de buurt.
De nabespreking
Veel ondernemers vergeten de derde helft: de nazorg. See-Think-Do-Care is een krachtig model van Google om je klantreis (customer journey) te optimaliseren. ‘Care’ staat hierin voor de nazorg. De resultaten van een gespeelde wedstrijd zijn immers ook belangrijk voor de strategie van de volgende match! Wil je online scoren? Monitor en rapporteer alles wat je op marketinggebied onderneemt en neem het mee bij een volgende campagne!