Drie grote voordelen van Google Adwords

Google Adwords is de advertentieservice van Google, de grootste en meest gebruikte website op het internet. Google is een zoekmachine die dagelijks meer dan 3,5 biljoen zoekopdrachten verwerkt en registreert. Het geeft u een unieke kans om te adverteren aan mensen die al in uw product of dienst zijn geïnteresseerd. Ze zoeken er immers naar door Google te gebruiken. Het toepassen van Google Adwords als onderdeel van uw marketingstrategie heeft enkele hele belangrijke voordelen ten opzichte van het plaatsen van een advertentie in de krant. Hier vindt u slechts drie hiervan op een rijtje.

 

Google Adwords is meetbaar

Als u een advertentie in de krant zet, dan kunt u daarna hopen op een goed bereik, maar u weet nooit hoeveel mensen u bereikt heeft, hoeveel daarvan naar uw winkel zijn gekomen en hoeveel daarna uw product hebben gekocht. Met een campagne bij Google Adwords is dit anders. Alles kan worden geregistreerd omdat alles digitaal gebeurt. En deze informatie kunt u gemakkelijk inzien als u een account heeft aangemaakt bij Google. Op die manier kunt u direct inschatten hoe succesvol uw campagne is en hoeveel nieuwe klanten deze u heeft aangeleverd.

 

Google Adwords is veranderbaar

Als u een advertentie in de krant heeft gezet dan is dit definitief. En als u later merkt dat u een foutje hebt gemaakt, of dat u toch een andere aanpak wilt gebruiken, dan is dat niet meer mogelijk. Bij Google kunt u dit wel. U hebt te allen tijde inzicht in hoe uw advertenties presteren en hoeveel mensen ze bereiken. Ziet u dat u een fout heeft gemaakt of wilt u een andere insteek proberen, dan kunt u dat direct bijsturen en kunt u ook direct zien wat het gevolg daarvan is. Dit programma geeft u de mogelijkheid de voortgang van uw advertentie live te volgen en daar op in te springen, indien nodig.

 

Google Adwords is betaalbaar

Of u nu een beginnende sneaker webwinkel heeft of u werkt voor de schoenengigant Converse, door de juiste campagnes te betalen maakt u evenveel kans. Als u besluit een banner te plaatsen, bijvoorbeeld bij een YouTube filmpje of een website, dan betaalt u hier meestal voor per click. Als er iemand op uw banner klikt, dan worden ze naar uw website geleid en betaalt u een bedrag. Het is vervolgens aan u om hier een verkoop van te maken. Sommige advertentie plaatsen worden door Google geveild, wat betekent dat u biedt voor een plek in de zoekresultaten. Biedt u op een plaats bij een zoekwoord dat minder bekend is, dan is er dus een grotere kans dat uw advertentie zal worden getoond.

 

Uw online marketing uitbesteden

De beste manier om van uw Google Adwords campagne een succes te maken is door een specialist in te huren die dit voor u op kan zetten. Door van deze kennis en ervaring gebruik te maken zal uw eerste campagne veel meer kans van slagen hebben. Zelf zal u mogelijk nog van uw fouten moeten leren, maar een specialist heeft dit allemaal al gedaan. Besteed uw Google marketing uit en u zal de nieuwe klanten snel zien binnenstromen.

 

Voor Google Adwords, tegenwoordig Google Ads, neem je contact op met de Adwords specialisten van GMU.

Share: