Administratiekantoor Berkel en Rodenrijs

Nederland kent steeds meer inschrijvingen bij de Kamer van Koophandel en hierbij is vooral het aantal ZZP’ers enorm toegenomen. Hierbij gaat het vaak om kleine ondernemers die bijvoorbeeld bijles aan kinderen geven. Door deze stijging in het aantal bedrijven, is ook de vraag naar een administratiekantoor Berkel en Rodenrijs enorm toegenomen. Het is belangrijk voor elk bedrijf om een gedegen administratie te hebben. Hierbij dient gehouden te worden aan de verscheidene wetten en voorwaarden die door de Belastingdienst zijn opgesteld. Ook als ZZP’er dien je jezelf hier aan te houden.

Wat doet een administratiekantoor Berkel en Rodenrijs

Een administratiekantoor Berkel en Rodenrijs kan allerlei administratieve taken voor je oppakken. Zo kun je zelf kiezen of je hen enkel de administratie laat doen, of bijvoorbeeld ook de aangiftes. Verdere diensten die een goed administratiekantoor Berkel en Rodenrijs levert zijn bijvoorbeeld loon, administratie en advies. Het is belangrijk om een goed administratiekantoor Berkel en Rodenrijs te vinden die perfect aansluit op je wensen. Zo heb je als ZZP’er bijvoorbeeld geen fiscalist nodig, maar gewoon een boekhouder of accountant. Wanneer je voor de boekhouding kiest, zal een administratiekantoor je gehele administratie bijhouden en hierbij alle transacties verwerken in een overzichtelijke spreadsheet. Echter, wanneer je voor een accountant kiest, kun je dit ook gemakkelijk zelf doen en zal hij of zij de boekhouding klaarmaken voor de Belastingdienst.

Uitzonderingen voor kleine ondernemers

Omdat Nederland zijn kleine ondernemers graag steunt, zijn er allerlei uitzonderingen die enkel voor de kleine ondernemer gelden. Deze voorwaarden en uitzonderingen zijn er in allerlei soorten en maten. Omdat je deze als leek niet allemaal uit kunt gaan zoeken, is het belangrijk dat je een goed administratiekantoor Berkel en Rodenrijs in de arm neemt. Zij kennen al deze regelingen namelijk wel. Daardoor kunnen ze jouw administratie zo in elkaar zetten dat je in aanmerking komt voor die uitzonderingen. Deze uitzonderingen zullen je bij de aftrek aan het einde van het jaar veel geld schelen. Het is belangrijk om te kijken naar de verschillende administratiekantoren en wat voor een kennis ze in huis hebben.

Boekhouder versus accountant

Niet iedereen weet het, maar er is een heel groot verschil tussen een boekhouder en een accountant. Het grote verschil zit hem namelijk in het feit dat een boekhouder een niet- beschermde naam is. Dat betekent dat iedereen zichzelf boekhouder kan noemen. Een boekhouder hoeft dus ook niet per se verstand te hebben van belastingen et cetera. Hij of zij zal dan ook enkel de boekhouding voor je doen en in sommige gevallen ook de aangiftes voor je oppakken. Een accountant is echter wel opgeleid en deze naam is dan ook beschermd. Dat betekent dat een de accountant kennis heeft van financiën en fiscaal recht. Overigens betekent dit niet dat een boekhouder per definitie minder geschikt is dan een accountant.

Salarisadministratie

Op het moment dat je personeel krijgt, krijg je te maken met allerlei vormen van personeels- en loonadministratie. Dit kan heel veel werk zijn en je hebt in veel gevallen met allerlei wetten en regels te maken. Het is in die gevallen dan ook aan te raden om gebruik te maken van een goed administratiekantoor. Zo ontneem je jezelf namelijk veel stress en werk. Daarbij ben je er ook zeker van dat alles op een legale en goede manier wordt afgerond.

 

Voor een ervaren en allround administratiekantoor voor ZZP en MKB maak je een afspraak met Hinloopen Klene.

Share: